Konto pocztowe w domenie st.amu.edu.pl (studenci) lub amu.edu.pl / o365.amu.edu.pl (pracownicy) to nie tylko zalecany sposób przesyłania wiadomości e-mail. Aktywny i poprawnie skonfigurowany uczelniany adres e-mail to również login (hasło takie jak do poczty uniwersyteckiej) otwierający dostęp do Office'a 365 UAM, w którym zbudowano zintegrowany system administracyjno-dydaktyczny (Intranet UAM). W owym systemie (Panelu Dydaktycznym) wykładowcy mogą utworzyć grupy ćwiczeniowe korzystając z danych zapisanych w USOS. Wiadomości dla takich grup (np. o planowanych zajęciach online) przesyłane są właśnie na adresy uczelniane. Dlatego tak ważne jest prawidłowe skonfigurowanie i korzystanie z tych adresów. Przypominam zatem instrukcje przygotowane przez Centrum Informatyczne UAM.
- studenci: aktywacja konta pocztowego przez zastąpienie hasła startowego hasłem własnym oraz pierwsze logowanie do usługi Office 365
- pracownicy: ewentualna modernizacja starego hasła do konta pocztowego oraz pierwsze logowanie do usługi Office 365
Jeżeli posiadamy różne aktywne konta pocztowe, to wygodniej jest odbierać wiadomości z jednego adresu pocztowego, z którego korzystamy najczęściej (i który jest już skonfigurowany np. w smartfonie). Poniżej dwa sposoby: przekierowanie i agregacja kont.
- przekierowanie poczty na platformie Office 365 (instrukcja CI)
- odbieranie wiadomości z konta poczty uniwersyteckiej w Gmail (instrukcja BH)